Perfekta Dagar.

Vissa dagar är sådär jävla fantastiska dagar man bara har flyt och grymma saker händer hela tiden! Dagen började förvisso inte på topp, iom att jag var tvungen att åka och lämna ett par P2-kort till Suzanne (a.k.a. sUzi, min co-BP) ett par timmar tidigare än vad jag väntat mig vara tvungen att dra iväg. Men räds icke, läsare, ty dagen artade sig väl! När jag sedan var i skolan med Jossan, min kickass scripta, och gick igenom materialet med Ola Oh-la-la (lärarn'!) så behövde vi inte alls ta så många mer bilder än vi väntat oss tidigare. Och Gud sade: "Varde slack, och det var slack." Sen var det bara att dra upp ett par snabba kamerakort och rulla när det var dags. Då jag hade akt 2 av 2 så var jag fri som en lärka i första akten. Jag passade då på att dra till 47:an (Sibylla) i stan och käka. Det blev en Super Bacon Cheese. Denna veckan var dock speciell, som tack till trogna fans (eller dylikt, vad nu gatukök har) så överraskade de samtliga gäster med att denna vecka slänga på en extra biff/korv på menyn. Alltså, jag käkade en 300-grams ost- och baconburgare. Helt jävla sinnes var det! På 47:an så var det även en liten kille som skulle ha en funbox och rände mellan sin far och korgarna med leksaker att välja på i sin obeslutsamhet. Söt som satan var han, om nu satan var söt. Jag vet inte själv, jag har inte träffat satan. Än.

Väl tillbaka på Dalateatern så flöt allt på bra. Vi knep de bilder vi ville ha tämligen perfekt och jag fick min skitnajsa tilt i slutsången, imba! Därmed så kan små fadäser lappas ihop sen när det blir att klippa till materialet. Gött det! Att klippa gillar jag, serru!

Efter föreställningen så packade vårt crew ihop sakerna smidigt och snabbt och man kunde dra iväg till skolan och tanka in material. Idag räckte det med att bara sitta och vänta drygt 20-30 minuter på intankningen, då det var betydligt mindre material idag! Efter att jag och Suzanne slitit med att dra in materialet från P2-korten så drog vi till Maxi och köpte lite skit för att sedan dra till Jimmy och Amelie (via Statoil, sUzi behövde kôrv) och se på melodifinalen. Dock så var den typ slut när vi kom tillbaka, jag hoppas att Manboy vann. Så då sket vi i det och göttade oss i lite film! Bruce Almighty och Mr Deeds blev det, då det var det som erbjöds på tv i afton. Palla vara sju pers och försöka besluta om vilken DVD/bluray man ska knäppa på liksom. Jag hejade på Twilight eller Antichrist om vi skulle se på något i skivform. Både Bruce Almighty och Mr Deeds är dock fantastiska komedier, vilket kändes som det perfekta valet en afton som denna! Sen drog man hem vid två-ish (?) och i trappuppgången så möter jag den svarta, tjocka, lurviga grannkatten som jag döpt till Sotis i brist på annat namn. Den ville in till hemmet, men då jag ringde på hans värdar så var det ingen som öppnade. Så det blev att jag spenderade drygt 10 minuter med den spinnande sötnosen. Nog för att det kliar lite här och var nu, men det var det värt. Hoppas han är väl behandlad av grannarna, många katter far ju dessvärre illa dagar som dessa.

Shit, det blev visst en wall of text det här. Fan. Imorrn ska jag vara reserv-människa på en hockey-flerkameraproduktion. Hoppas alla är där så jag kan smyga iväg tidigt. Sen på aftonen så får jag ett komplett T2-set!

PS. Det var jävligt fint väder idag med! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0