Knock knock!

"Who's there?
"Disk!"
"Disk who?"
"Diskho! Hahahaha!"

Blir diskning roligare om man skriver om det? Kan man upphöja det tråkiga till att det blir mindre tråkigt? Jag diskade nyligen i 45 minuter (nattsyssla ftw) och funderade lite smått. Nu ska jag göra något oerhört tråkigt. Jag ska ge diskningen sina 15 minuter i rampljuset, lite glorifierad socialrealism sådär. Skitnajs, va? Nej! Diskning är oerhört tråkigt även om man skriver om det efteråt! Jag har en dålig vana som innebär att jag hamstrar disk tills det nått bristningsgränsen eller jag tröttnat och då kör jag ett fetinglass. Jag blev lite ställd när en kompis till min roomie kom över för ett litet tag sen och det första han gjorde när han märkte mitt rum var att ställa sig i dörröppningen, ta ett djupt andetag genom näsan och slutligen rynkade han lite på näsan. Nästan som en snobb som rynkar åt näsan åt lågkultur. I detta fallet gällde det väl snarare bakteriekultur, men ändå! Så nu har jag efter 45 minuter diskat drygt hälften av det jag har i mitt rum, imorrn tar jag resten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0