Kluvenhet.

Idag ställdes jag inför ett jobbigt dilemma. Igår, när jag hade bjudit min broder över helgen, så fick jag ett sms om att vi skulle spela in musikproduktion idag. Vi hade planerat den till tidigare, men bandet hoppade ur så projektet hamnade i limbo. Sen togs beslutet att två musikproduktionsteam skulle dela på ett band, vilket spelade idag. Kluvenheten och ångesten började lite på aftonen, men den lyckades iaf hållas nere under kvällen. Jag stiger sedan upp vid åtta-tiden och drar till skolan, är där drygt tio över nio. Min bror, som skulle åka tillbaka till Gävle idag, är kvar i lägenheten själv när jag själv har bjudit över honom. Knepigt läge, känner jag. Jag är iaf med ett tag på musikproduktionen, men när jag dels känner att det kommer bli en lång dag samt att en viss ångest har byggts upp under tiden så beslutar jag att vid 13:00 att överlåta min kameraposition till en klasskamrat (som säkerligen gjorde ett bättre jobb än mig ändå) och åka hem till min broder. På vägen hem så stannar jag på Maxi och köper två burkar Vanilla Coke. Sedan sitter jag och min broder på min balkong och avnjuter dessa medan vinylen av Vision Thing av The Sisters of Mercy ljuder i bakgrunden. Sedan såg vi på "Maléfique", vilken jag ska skriva om nån gång. Ärligt. Nu i efterhand så ångrar jag inte mitt beslut, då jag fick reda på att produktionen tog slut vid sex-tiden. Jag hoppas bara inte att det kommer inverka något större på mitt betyg. Jag var ju kickass BP på "Den Goda Människan?" så.

Nu har jag inte gjort nånting alls resten av dagen sen jag skjutsade honom till tåget, men nu ska jag ta tag i det och klämma på "Inland Empire" av David Lynch. Det är också en film som jag varit lite kluven till att se. Dels är den nästan tre timmar lång och dels ska den vara bland det mer... abstrakta (det bästa ordet jag hittade istället för flummiga) som Lynch har skapat. Jag råder inga tvivel om att det kommer vara en upplevelse, men hur jag känner inför den vet jag mer om drygt tre timmar. Tjoho!

...tbc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0