Det perfekta poppet.

Såg nyss på avsnitt 10 på andra säsongen av Fringe. Till det åt jag som sedvanligt popcorn. Jag är oroad för att jag på senare tid börjar tappa mitt popcorn-flow. Tidigare har jag varit välsignad med att poppa påsar helt och hållet perfekt med så mycket som möjligt poppat utan att något popcorn blivit bränt. Nu har det allt mer och mer dragit åt att det blir några svarta som man måste plocka ur medan man häller upp dem. Jag känner att min popcorn-chakra är ur balans och jag måste arbeta för att återställa min popcorn-zen.

Fringe, förresten! Avsnittet jag såg på idag hade TRE Lovecraft-referenser!
  1. Dunwich Mental Hospital
  2. Stuart Gordon*
  3. Doctor West
(*Kanske inte så uppenbar, men regissören Stuart Gordon har regisserat flertalet filmer inspirerade av eller baserade på Lovecrafts noveller.) Bara så ni vet, nu spoilar jag inget. Avsnittet i sig var inte alls Lovecraft-relaterat och att en doktor och ett mentalsjukhus finns med i handlingen kanske inte kommer som en stor chock för folk som gillar serien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0