Back in the daze.

Jösses vilka dagar det har varit den senaste tiden! I fredags var det en skitlång skoldag från 09:00 till typ... 22:30. Kul dock! Vi gick igenom flerkamerafördjupningen mellan 9 och 15, var intressant. Vissa saker var väl mindre intressanta... men Dalateatern var awesome stuff iaf. Vi såg inte igenom hela, bara några minuter/akt och så tittade vi på ett sångsegment. Därefter så hade vi hockeyproduktion där jag var inget mindre än slo-mo-operatör (sloooow mooootion) och det var himla skoj! Sedan blev det att man tankade en av skolans lånebilar och parkerade den vid Campus Lugnet för att sedan åka hem. När jag var och tankade på OK/Q8 så var jag tvungen att gå in och betala. Då dagen varit så packad med aktivitet så hade jag inte inhandlat något gött till helgen, så jag tänkte ta och köpa mig en cola eller så till mack-pris. Sedan när jag letar i läskkylen så hittar jag undangömt längst ner tre stycken 50 cl Jolt Cola! Ni kanske inte tänker att detta är särskilt fantastiskt kanske dock inte vet att Jolt Cola har gått i konkurs. Olyckligt, men sant. Seriöst, min favoritdryck går i graven! Jag var inte sen med att köpa de tre kvarvarande relikerna från svunnen cola-tid och drog senare hem. Jag minns inte riktigt vad jag gjorde när jag väl var hemma, förutom att putsa ut efter den långa dagen och gnälla lite om den för min roomie.

Natten till lördag så drömde jag en AWESOME dröm. Att förtälja den i sin helhet här blir krångligt, men kortfattat så handlar den om ett smått dystopiskt framtidsland styrt av företag och en "kriminell" organisation som efter en räd mot en värdetransport upptäcker en cybernetiskt förbättrad kvinna som även är blind. Detta vet hon dock inte själv om! Sen så blir det strid med mecha-liknande suits mot tungt beväpnade polisbilar, ett Fight Club-aktigt hak, ett cybernetik-labb och en belägrad stad. Jag tror banne mig drömmen var i HD med. Den kändes som HD. Nämnvärt kan vara att det hela utspelade sig som ett TV-spel och man spelade som en i den "kriminella" organisationen som hittar kvinnan. Den hade också filmisk dramaturgi (jag är så stolt!) med reveal på slutet och allt! För att förmedla känslan så tänk er "Blade Runner", "Bionic Commando" och en stor kaka östblocksromantik i ett najs dystopiskt samhälle så har ni det. Kanske. Jag kanske rentav måste göra en novell eller nånting av det här, för ett TV-spel kommer det aldrig att bli. Faaan.

Nåväl, idag har jag kortfattat lämnat bilnycklar till skolan, handlat (inkl. 2 Vanilla Coke, omnom!), slöat, duschat och festat. Sen så har jag spelat "Mega Man 10" med. Stay tuned för mer om det sistnämnda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0