The Fair-Haired Child.


Alright. Jag pallar inte skriva något långt nu då jag snart ska lägga mig men jag kände att jag ville skriva detta ändå. Jag såg nyss ett avsnitt av "Masters of Horror" och kände att jag var tvungen att rekommendera det. Serien består av fristående avsnitt, alla regisserade av mer eller mindre kända skräckregissörer. Avsnitten kan därmed ses separata. Innan jag började kolla på serien i år så hade jag bara sett två avsnitt: "Dreams in the Witch-House" och "Sick Girl", båda väldigt bra. I all ärlighet så är det jävligt dåligt av mig att inte ha sett serien förrän nu, undantaget två avsnitt som jag såg typ 2005 när den började. Jag trodde inte att "The Fair-Haired Child" skulle vara något särskilt, men det överraskade mig positivt. Faktum är att det var något av det ruskigare jag sett på senare tag, mycket tack vare det överraskande välgjorda monstret. Jag vill inte avslöja mycket mer, men jag rekommenderar avsnittet (och serien) starkt för alla som gillar skräck och kanske missat denna serien. Peace out och godnatt!

Kommentarer
Postat av: basse

vilken kanal går den serien på? Igår såg jag på nån liknande serie Som heter "Fear itself" på sexan. Tror inte den serien var lika skräckfixerad dock, men verkar ha olika scenarion varje gång.

2010-08-01 @ 15:50:35
Postat av: Basse

Undersökte "Masters of horror" lite hade visste sett 2 avsnitt av den där filmserien, Sick girl och en som heter cigarett burns. Sick girl minns jag knappt, blir väl ett monster mot slutet om jag inte minns helt fel. Medans cigarett burns kommer jag ihåg mer av. Den var dessutom obehagligare.

2010-08-01 @ 16:09:42
Postat av: CptMonstruoso

Jag såg den på Kanal Min Dator. ;)

Jo, Fear Itself är helt okej, fast MoH är mycket bättre ^^

2010-08-01 @ 17:03:04
URL: http://cptmonstruoso.blogg.se/
Postat av: Andrés

Damn. Tack för tipset!

2010-08-01 @ 17:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0