Mest zombiefilmsgnäll, men inte utan inslag av hippies och äventyrare!

Idag (läs igår) var jag på en alldeles förträfflig hippiefest (hostad av Gerda und My, hats off!) och hade det gött som fan. 60/70-talsmusik, massa folk som var temariktigt klädda och en skön stämning. Drack en massa äpple/kanel-vin med, jag tror jag börjar bli kär i det. Allt var najs helt enkelt. Kom hem drygt fyra och kokade mig en kopp te och satte på "Day of the Dead" (från '08, nämnd i förra inlägget), för inget är så gött efter en fin fylla som att chilla ner och kanske somna till en halvdan film. Somnade dock inte, tror jag hade hunnit nyktra till för mycket för det, så jag satt och tittade på den med mina "skolade" ögon och märkte en massa tabbar och annat stuffs som jag inte orkar dra. Den var inte helt kass, men produktionsvärdet var mycket lägre än vad jag trodde. CGI var det ganska sparsmakat med, men när det användes så var det ganska uppenbart (en skitkort onödig "demonansiktes-warp" på en zombie, wtf?). Jag hade väntat mig att zombierna skulle vara snabba, men helt oväntat så råkade de vara galet atletiska med. De hoppade runt som Hunters från L4D, klättrade omotiverat på tak för att hoppa ner på folk (när det redan var tre andra zombies som attackerade en) och hoppade synkront ut genom alla fönster på ett sjukhus (tror det var i slowmo med). Tidvis var den ganska underhållande dock, man märkte att den var gjord med viss glimt i ögat.

Just det fan, tidigare under dagen så var jag Indiana Jocke för introsketchen till (sön)dagens Student-TV. Blev lite stressigt framåt slutet med tanke på festen och allt, men det var ett himla kul inspelningstillfälle och jag hoppas att det blir flera sådana framöver.
Nu ska jag fan sova. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0