Kambodja.

(a.k.a. stoppordet för när mina skämt "går över gränsen".)

Manifestet över min humor. Del 1.
Humor. Det är roligt. Jag tappar stundtals bort mig i min egen och då urartar det ofta i någon sorts absurditet (som blir rolig för mig för att den är så o-rolig för alla andra) eller ett generellt mindfuck. Vid dessa tillfällen har det börjat att etableras ett stoppord för mina komiska utspel och jag måste säga att jag uppmuntrar spridandet. Uttryckets ursprung kommer från när jag och fröken Liz the Wiz satt och redigerade och mina skämt "gick över gränsen". Jag replikerade då med att säga "Hur långt över gränsen?" varav hon nämnde ett mått på ett antal mil eller kilometer, själv minns jag ej vilket, och då sa jag något i stilen med "Ja, men säg typ Kambodja eller nåt då." Då sa hon "Okej. Kambodja." Fin.


In other news:
Jag har beslutsångest. Jag har fått hem tre filmer varav två verkar alldeles utmärkta och den sista kommer nog förmodligen vara underhållande. Den första filmen är "Maléfique", en fransk (vad annars, eh?) skräckfilm om fyra personer som är instängda i ett rum och hittar en bok som kan visa vägen ut. Den ska visst vara ganska tung på Lovecraft-känslan, vilket är ett stort plus. Ett annat plus är det uppenbara att "fransk" och "skräck" aldrig slutar att förvåna mig positivt. Exempel: "À l'intérieur", "Frontière(s)", "Martyrs", "Ils" och "Haute Tension". Samtliga dessa filmer är helt magnifika. Sen så är Clovis Cornillac med också, vars skådespel jag verkligen uppskattade i "Eden Log". Den andra filmen är "Antichrist", Lars von Triers omtalade skräckfilm med Willem Defoe och Charlotte Gainsbourg. Har hört mycket gott om denna och är jävligt pepp på den med. Till slut så har jag "Day of the Dead", remaken i stil med "Dawn of the Dead" från 2004, som en liten bubblare. Har inte superhöga förväntningar på den, men helt illa kan det ju inte vara med Ving Rhames och zombies igen. Får se hur högt produktionsvärdet är bara, de löjligt bra gore-effekterna i "Dawn..." från 2004 hoppas jag återse. Bara jag inte får se CGI-zombies! Fyfan!
Nu när jag skrivit en massa så har jag ganska snabbt kommit fram till att jag ska se "Maléfique". Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0