Fisk och Failsås.

Fixade nyss iordning lite käk. Potatis, kokt torsk, morötter och påtänkt äggsås. Allt blev skitbra, fast såsen lämnade lite att önska. Det eskalerade ganska snabbt, potatisen och morötterna och fisken blev precis färdiga och jag var inte så sugen på att vänta på såsen så jag höjde värmen lite. Gick till datorn för att byta musik under måltiden och blev sittande nån minut mer än tänkt. Vips kommer jag tillbaka till köket och det luktar död ur kastrullen. Lyckligtvis tänkte jag vänta med att ta i de kokta äggen tills såsen var färdig, så de var fortfarande orörda. Suckade lite och tog de hackade äggen till bordet och ställde fram smör och citron för att kompensera för sås-förlusten. Måltiden blev till slut smaklig, jag blev behagligt mätt och det blev en matlåda tills imorrn. Great success.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0