Transformers: Revenge of The Fallen.


Rent spontant så måste jag säga att jag är väldigt positivt överraskad av den här filmen! Såg den för första gången idag, då far köpte den när vi var på Överby och shoppade loss. I princip allt jag hört om filmen har varit negativt, så det har bidragit till att jag inte sett den förrän nu. Storyn innehåller visserligen vissa logiska hål och humorn är ganska pubertal ibland. Jag har dock fått intrycket att man ser en blockbuster om jätterobotar som krossar varandra för att det helt enkelt är bra action... och på den punkten levererar "Transformers: Revenge of the Fallen" verkligen. I mitt tycke så är storyn faktiskt helt okej. Den har ett par oväntade vändningar och de logiska hålen täcks över med explosioner väldigt smidigt. Explosioner och Megan Fox. I mitt tycke så är den faktiskt bättre än ettan, hela grejen med jätterobotar behövs inte presenteras långsamt, långsamt medan man väntar på action. Den fokuserar därmed mindre på människorna och mer på Autobots och Decepticons kamp om Jorden. Relationen mellan Shia LaBeouf och Megan Foxs karaktärer är dock löjligt underutvecklad och är mest bara där för att göra rum för mer av Megan Foxs rykande heta kropp. Två och en halv timma formligen blåser förbi en och den blir aldrig tråkig. Den har satt allting på nivå 11 på förstärkarna och bara pumpar ut adrenalin och välgjorda specialeffekter. Kortfattat så kommer du älska den här filmen om du gillar mer eller mindre hjärndöd action med sjuhelvetes många explosioner. Tro inte på all skit du hört om den. Koppla bara bort hjärnan och njut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0