Robert Rodriguez regisserar Deadpool?


Robert Rodriguez har blivit erbjuden att regissera en film som handlar om Deadpool. Huruvida filmen kommer att vara kopplad med "X-Men Origins: Wolverine" eller om det kommer bli en reboot råder det delade bud om. Ryan Reynolds kommer dock att reprisera rollen som honom och en av producenterna från "X-Men Origins: Wolverine" är ansluten till projektet. För mig så råder det inga tvivel om att denna film kommer bli galet kick-ass om Robert Rodriguez tar sig an regissörsstolen. Med tidigare actionkavalkader som bl.a. "From Dusk Till Dawn", "Sin City" och "Planet Terror" i bagaget så kommer detta bli något att se fram emot. Jag har dock läst på flera ställen att filmen kommer att vara PG-13 (ej lämplig för barn under 13 år) snarare än R (Restricted - ej lämplig för personer under 17 år). Detta tycker jag är lite av en skam när man tar en av de mer awesome serietidnings-karaktärerna och sätter gränser för hur våldsam filmen kommer att vara. Jag hoppas på att Rodriguez kommer att förhandla upp det till R, men jag tror att filmbolagen (Fox och Marvel Studios) snarare kommer att erbjuda en annan platsen. I slutändan så handlar det ju faktiskt bara om pengar.

Apropå Rodriguez så längtar jag brutalt efter att se både "Machete" och "Predators", som han har regisserat respektive producerat. Han kan sin action och är inte rädd för att ta i med hårdhandskarna. Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0