Det är de små sakerna som räknas.

Jag ämnar inte skriva något långt inlägg idag, men en sak vet jag att jag behöver berätta om. När jag åkte hem till Lidköping idag så såg jag (nån gång runt kl 15:33) en stor svan flyga jämsides tåget en bit ifrån. Jag hade precis läst färdigt "Majken" ur John Ajvide Lindqvists "Pappersväggar" och någon minut innan så hade Feindflugs "Sturmwalzer" gått på i min gamla fantastiska Creative Zen Vision : M.  Jag studerade fågeln då den flög i perfekt harmoni med den lederhosen-doftande tyska folkmusiken gone aggrotech. Det var ett sånt där magiskt ögonblick som verkligen kan förhöja ens dag. Det är verkligen de små sakerna som räknar.

Och för att prata lite om första april: jag hittade idag två stycken aprilskämt i dels Falukuriren (om att besiktiga bilen via nätet) och i NLT där det rapporterades att det fanns ett 50-tal tranor i en av våra större parker. Det är alltid roligt att lta små skämt denna dagen. Har ni stött på något intressant sådant idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0