Som en jo-jo-Joakim.

Som titeln antyder känner jag mig lite som en jo-jo. Det är så jäkla mycket åkande fram och tillbaka nu på semestern. Vid midsommar var jag i Göteborg, förra helgen var jag på V-Con i Karlstad, förra veckan var jag på Arvika och nu har jag precis ring taxi som ska komma och hämta mig och skjutsa mig till stationen så jag kan åka till Göteborg några dagar och hälsa på en kär vän. Det är inget negativt med att vara en jo-jo, man hinner bara inte ta igen sig riktigt. Nåväl, nästa vecka ska jag bara vara i stan och vila sista veckan på min semester... sen är det tillbaka till ostkneget. Nån dag snart får jag även reda på om jag kommer in på det jag har sökt, ett Rörlig Bild-program i Falun på tre år. Fatta att jag är spänd. Om jag inte kommer in där får jag fan ångest över min framtid, jag har investerat så mycket hopp på att komma in i Falun och börja plugga något kul och äntligen slippa min jäkla ostskivarjobb på Arla. Jag är nervös.

Nåväl, nu kommer taxin snart och hämtar mig, bäst jag fixar håret och sätter på solglasögonen.
/Joakim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0