Mega Man 9.

Yup, du läste rätt. Det görs ett nytt Mega Man i sann 8-bitstradition till WiiWare och kanske Xbox Live Arcade och PSN. Helt galet! Jag kan inte påstå för en sekund att jag varit mer exalterad för ett kommande spel någonsin.
De åtta nya robot-mästrarna är:
  • Magma Man
  • Galaxy Man
  • Jewel Man
  • Concrete Man
  • Hornet Man
  • Plug Man
  • Tornado Man
  • Splash Woman (den första kvinnliga)

  • Det vore roande om Plug Mans vapen biter bra på Splash Woman.

    http://www.wiiware-world.com/news/2008/06/mega_man_9_is_coming_to_wiiware_in_retro_style

    Jag är galet pepp på det här. Om det inte var för att jag måste packa och åka iväg till Arvika så hade jag lätt kört ett maraton med de Mega Man-spel jag har till NES (2,3 och 4). Måste skaffa ettan och femman snart. Och så måste jag göra en massa pärlplattor med Mega Man-bossar.
    /Joakim

    Kommentarer
    Postat av: basse

    Jag hade läst att det bara var ett rykte som inte stämde med live arcade och psn versionen. Får väl se. Men om dom skulle göra det till 360 och ps3. Måste dom nog nästan ändra spelet till hd, inte för att det behövs. Men kan bli massivt gnäll annars. Får väl se.

    2008-07-01 @ 17:02:01

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0